Anul IV Acreditare

Profesorii Colegiului Tehnic "Dimitrie Leonida" au participat la mobilități Erasmus+ în anul școlar 2024-2025

         În anul școlar 2024-2025, Colegiul Tehnic "Dimitrie Leonida" din București a implementat cu succes proiectul de mobilități  Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000205391, derulat sub Acreditarea SCH numărul 2020-1-RO01-KA120-SCH-095255. Acest proiect a contribuit la dezvoltarea profesională a șase cadre didactice, prin participarea la cursuri de formare europeană care au vizat comunicarea eficientă, colaborarea pedagogică și abilitățile esențiale ale secolului XXI.

Principalele obiective urmărite au fost:

  • Îmbunătățirea competențelor de predare, evaluare și organizare a activității didactice;

  • Creșterea capacității de a dezvolta un climat educațional cooperativ și incluziv;

  • Familiarizarea cu noi metode de lucru pentru stimularea creativității, gândirii critice și implicării active a elevilor;

  • Crearea de contexte prin care valorile europene să fie promovate la nivelul școlii.

Desfășurarea mobilităților

Pe parcursul anului școlar, profesorii au participat la următoarele cursuri europene de formare:

🔵 Porto, Portugalia"Communicative Skills for European Teachers"
Perioada: 16–21 februarie 2025
Participanți: 4 profesori
Profesorii și-au perfecționat tehnicile de comunicare didactică, au experimentat metode interactive de predare și au dobândit instrumente pentru facilitarea dialogului intercultural.

🔵 Madrid, Spania – ”Effective School Leadership: Implementing Continuing Learning for All”
Perioada: 25 august – 30 august 2025
Participanți: 1 profesor
Cursul a pus accent pe gestionarea eficientă a grupurilor, dezvoltarea participării democratice și cultivarea unui climat școlar bazat pe respect și cooperare.

🔵Praga, CehiaApproaching Multicultural Issues”

Perioada: 16–21 februarie 2025

Participanți: 1 profesor

Participantul a explorat metode didactice moderne pentru dezvoltarea competențelor esențiale secolului XXI (gândire critică, creativitate, colaborare, comunicare, cetățenie activă, caracter și încredere), integrabile cu ușurință în activitățile curriculare.

Rezultate și impact 

Perfecționarea abilităților de comunicare

Profesorii au dobândit instrumente și tehnici concrete pentru a-și îmbunătăți comunicarea eficientă cu elevii, colegii și părinții, reușind să depășească mai ușor barierele de limbaj, culturale sau emoționale. Ei pot acum adapta mesajul la diferite tipuri de personalitate, motivându-i mai bine pe elevi și colegi.

Înțelegerea mai profundă a nevoilor grupului

Cursul i-a ajutat să înțeleagă mai bine dinamica grupului de elevi, să anticipeze și să răspundă mai eficient la nevoile individuale ale acestora. Profesorii au dezvoltat abilități practice de gestionare a conflictelor și de creare a unui climat bazat pe cooperare și respect.

Îmbunătățirea competențelor de public speaking

Cadrele didactice au învățat cum să structureze și să planifice discursurile publice, cum să transmită ideile într-un mod clar și atractiv și cum să-și gestioneze emoțiile atunci când vorbesc în fața unui public. Astfel, au devenit mai siguri pe ei la clasă, iar orele de predare au devenit mai captivante.

Dezvoltarea abilităților sociale și soft skills

Profesorii și-au consolidat abilități esențiale precum ascultarea activă, empatia, colaborarea și creativitatea. Aceste competențe le permit să creeze un mediu educațional mai deschis și mai receptiv, favorabil învățării active.

Impactul asupra școlii

Toate aceste rezultate au fost diseminate ulterior în cadrul Colegiului Tehnic "Dimitrie Leonida", prin prezentări și ateliere susținute de participanți. În urma mobilității, profesorii au conceput planuri de lecție mai interactive, au propus metode noi de implicare a elevilor și au contribuit la crearea unui mediu școlar mai prietenos, axat pe dezvoltarea competențelor transversale esențiale pentru viitor.

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți